krma
traži dalje ...krma, stražnji dio plovila (iza rebrenice krmenog svoda). Prikladnim oblikom k. postiže se manji otpor vode brodu u kretanju, bolji rad brod. vijka, čvršća i ekonomičnija gradnja. U jedrenjaka se k. širila i iznad teretne vodne linije, a u visini palube imala je eliptično zaobljenje ili je bila odrezana; završavala se zrcalom (k. s prijelomom ili viseća k.). Danas se u čeličnih teretnih brodova najviše primjenjuje krstaška šličasta k. (modificirana krstaška k. preuzeta iz ratne brodogradnje; povećanjem gaza produžuje plovnu vodnu liniju); iz nje se razvila jako zaokružena bulbasta k. (za brodove koji plove kroz zaleđena područja). Neki trg. brodovi i brzi rat. brodovi imaju zrcalnu odn. odrezanu k. (redovito sa 2 ili više vijaka i s visećim polubalansnim kormilom); njoj veoma nalikuje plosnata k. Čamci imaju oštru ili zrcalnu krmu. K. podmornice, konusni završetak lakog trupa oblikovan potrebama porivnog i kormilarskog uređaja; naziva se i laka krma.
članak preuzet iz tiskanog izdanja 1990.
krma. Pomorski leksikon (1990), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 24.11.2024. <https://pomorski.lzmk.hr/clanak/6127>.