brod za opći (generalni) teret
traži dalje ...brod za opći (generalni) teret (engl. general cargo ship, dry cargo ship), brod za prijevoz raznovrsnog suhog tereta, u pojedinačnim komadima, pakiran ili nepakiran. Obično je s jednim ili dva međupalublja, što omogućuje bolje korištenje teretnog prostora; strojarnica i nastambe na sredini su ili na stražnjoj polovici broda; ističe se po dizalicama ili samaricama na teretnim stupovima. Trup je konstruiran po sistemu mješovite gradnje: dvodno i jedna (gornja) paluba prema uzdužnom sistemu, a bokovi i donja paluba, nadgrađe i palubne kućice prema poprečnom sistemu; dvodno ide vodoravno od boka do boka; poprečne su pregrade ravne i s ukrepama. Otvori grotala ne prelaze polovicu širine broda; imaju patentne poklopce s hidrauličkim sistemom pokretanja. Prevladavaju brodovi nosivosti 10 000 ··· 20 000 dwt; redovito s vlastitim uređajem za rukovanje teretom (samarice ili dizalice). Brod u slobodnoj plovidbi (tramper) plovi brzinom 13 ··· 16 čv, a u linij. plovidbi 16 ··· 20 čv; osim brodova duge plovidbe postoje i manji brodovi obalne plovidbe. Brodovi za poseban komadni teret: kontejnerski, paletni, ro-ro, za cestovna vozila, za drvo (balvane), za teški teret.
članak preuzet iz tiskanog izdanja 1990.
brod za opći (generalni) teret. Pomorski leksikon (1990), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 26.12.2024. <https://pomorski.lzmk.hr/clanak/brod-za-opci-generalni-teret>.