brod za opći (generalni) teret

traži dalje ...

brod za opći (generalni) teret (engl. general cargo ship, dry cargo ship), brod za prijevoz raznovrsnog suhog tereta, u pojedinačnim komadima, pakiran ili nepakiran. Obično je s jednim ili dva međupalublja, što omogućuje bolje korištenje teretnog prostora; strojarnica i nastambe na sredini su ili na stražnjoj polovici broda; ističe se po dizalicama ili samaricama na teretnim stupovima. Trup je konstruiran po sistemu mješovite gradnje: dvodno i jedna (gornja) paluba prema uzdužnom sistemu, a bokovi i donja paluba, nadgrađe i palubne kućice prema poprečnom sistemu; dvodno ide vodoravno od boka do boka; poprečne su pregrade ravne i s ukrepama. Otvori grotala ne prelaze polovicu širine broda; imaju patentne poklopce s hidrauličkim sistemom pokretanja. Prevladavaju brodovi nosivosti 10 000 ··· 20 000 dwt; redovito s vlastitim uređajem za rukovanje teretom (samarice ili dizalice). Brod u slobodnoj plovidbi (tramper) plovi brzinom 13 ··· 16 čv, a u linij. plovidbi 16 ··· 20 čv; osim brodova duge plovidbe postoje i manji brodovi obalne plovidbe. Brodovi za poseban komadni teret: kontejnerski, paletni, ro-ro, za cestovna vozila, za drvo (balvane), za teški teret.

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1990.

Citiranje:

brod za opći (generalni) teret. Pomorski leksikon (1990), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 26.12.2024. <https://pomorski.lzmk.hr/clanak/brod-za-opci-generalni-teret>.